الأحد، 15 نوفمبر 2009

اجاوب وامرى لله

الله يسامحك يا مروه..دبستنى ف التاج ده يا جماعه.. من أنت؟...
واحده من الناس..بس متهيألى بينادونى نور
وما الذى تفعله هنا؟
بستعبط واجاوب
-إسرائيل تقصف كل جنوب ممكن بحثا عنك ، أى شمال تقصد؟....
هروح تحت البطانيه واناااااااااااااام..اصلى كنت من زمان بعتقد انى ممكن استخبى من اى حد تحت البطانيه..تقولشى بطانية الاخفا
-أنت مكلف بحذف حرف من حروف اللغة العربية .. أيها ستختار ولماذا ؟.
هختار الهمزه..عشان حرف كده مالوش لازمه..ايه يعنى شويه يقف على راس الالف وشويه يسيح كده ف السطور..عجايب والله
-لو قدر لك أن تدخل السجن فما هي القضية التي تتمنى ان تدخل بها إليه؟.
هقتل مديرتى وكل اللى مساعدينها انها ترفع اسمى من كشف الحوافزبغير وجه حق..وبقولها من مكانى ده هتموتى..(بعد الشر عنها يعنى)دى صاحبة عيال برد
-نحن لا نعيش حياتنا بل نتعلم فيها كيف نعيش ما تعليقك؟.
ف كل الحالات يا عثل مش عايشينها وكل عيش وروح قول الكلام ده بعيد عنى
-على مفترق طريق لافتتان ، اليمنى تقول ( إلى حلمك ) واليسرى تقول : (إلى مالم يحلم به البشر ) ، أي الطرق ستسلك؟ .
هتصل بصديق
:)

-بجملة واحدة فقط أكتب تعريفاً لكل كلمة من الكلمات التاليه:
-الوطن: اوضتى
-الأم:
هى احلى حاجه وكل حاجه ف دنيتى طبعا.
-الليل:
بحبه عشان بعرف اناااااااااااااااام ..
-الحب:
كام سطر بكتبهم على الورق وانا على يقين انهم مش اكتر من كلام على ورق لكنه ورق اتخلق فيه عمرى.
-أمريكا:
انتيكه زجاجيه تغرينا بشراؤها لتفاجئنا بانها انتيكه رخيصه..
-المرأة………:
قطعة شكولاته تستحق من يذيبها بدفء حنانه فى زمن قد غلبه الجليد..
وممكن تكون اغنيه لفيروز..
-الرجل:
مجرد بطل فى روايه لم اقرأها بعد.
-الصمت:
لغتى بعدما سرقت منى حروف كلماتى .
-الانترنت :
وسيلتى لسماع مايقوله البشر بدون ضوضاء.
-أخترمنصباً واتخذ قرارا؟ .
رئيسة جمهوريه:
اول قرار ان يرفع معاش الاسر الفقيره ..معاش السادات من اربعين وخمسين جنيه الى مائتا جنيه على الاقل..وده كله من فلوس الضرايب اللى مطفاحيننا فيها الكوته..او من الجنيه اللى على فواتير الكهربا وقال ايه رسم زباله..طيب يجيبولى الزباله وانا ارسمها مش انا مدرسة رسم؟.
عجايب فعلا.
-قيس، عنترة، جميل…. الذين يقولون شعرا….. وليلى وعبلة وعزة”صموت”لماذا هذا التغييب للمرأه..؟
لان ماخفى كان اعظم .
-األى أين تمضي كلمات الحب .. بعد أن نقولها?
بتروح تجيب اومو..
:)
- هل تجد علاقة بشكل أو بآخر بين المرأة وقطاع الطرق ؟
هى لها نفس جمودهم حنما تريد ان تكون قاسيه ولها قلب ميت عند اللزوم .
-هذا فراق بيني وبينك .. متى ولمن تقولها ؟
اذا جرح احدهم كرامتى او بخسنى حقى وقيمتى.
-كيف هو غداً ؟.
مرهون بأمر الله..
-بتمرر التاج لمين؟.
فكرت كتير وقررت ..
ابعته لهبه عماره صاحبة مدونة هبه والحياه.
ولبنبونه صاحبة مدونة شوية ورق.
وهانى مهران صاحب مدونة بحب الحكومه.
ولاستاذى عمرو رغم انى عارفه انه مشغول وجايز مياخدش باله اصلا.
ولمحمد ف مدونة جايز وممكن.
واسماءاو ايزولد صاحبة مدونة كرنفال.
ويارب يعرفوا يجاوبوا..
هههههههههههههه

هناك 34 تعليقًا:

Unknown يقول...

معقووووووووووول اول تعليق ؟

Unknown يقول...

يسسسسس
انا اول واحد وهييييييييي
طبعا كله يووووقف كالعادة يضرب تعظيم سلام ليا ههههههههههه

Unknown يقول...

الي يومين الحظ زابط معي , بطلع انا اول واحد ,, يمكنم علشان مصر فازت ههههههههههه والفلسطينيين كانوا يشجعوهم هههه

Unknown يقول...

يلااااااااا كله زي المؤدبين بديش اسمع نفس هههههههههه الاستاذ حازم بيحكي هووووسسس ولا كلمة هاهاهاها

Unknown يقول...

يلااااااااا كله زي المؤدبين بديش اسمع نفس هههههههههه الاستاذ حازم بيحكي هووووسسس ولا كلمة هاهاهاها

Unknown يقول...

بجد كتيييييير تشرفت وانا اتعرف على بطاقتك
ما شاءا لله عليكي ربي يحميكي ويوفقك ويسعدك
ويخليكي للأهل ولكل أحبابك واصحابك

ويااارب يحققلك حلمك وتعيشي احلى اوقات
بتمنالك سهرة سعيييييدة يارب

وكلمة اخيرة بحب اختم فيها بكل بوست بكون انا اول واحد يعلق عليه
بقول :
فلسطين بتحبكم عرب
وغزة بتحبكم يا عرب
فأحبوها كما تحبكم
نوووور
موووووفقة

blue-wave يقول...

الكلام داخل فى بعضه
معرفتش اقرأ

الزنارى يقول...

ربما يكون الموضوع جيد و ما فية معبر لكن صراحة الكتابة غير منسقة

اذ ان الحروف متداخلة مع بعضها و للأسف لم أستطع القرائة الرجاء تعديل التنسيق

مع خالص الاحترام و التقدير

أحمد الزنارى

Unknown يقول...

صحيح الحزء اللي تحت
نور بدي اساعدك انا
ونركب الستايل يلي عندي " القالب "
نركبة عندك شو رأيك ! ؟
:)

غير معرف يقول...

ظبتي الخط موش عارفين نقرا :)

بس لحد اوموا انا قريت

اجاباتك لذيذه .... وساخره ومعبره

المهم .... طبعا ربنا هيسامحني ان شاء الله :)

تحياتي

طلاب من أجل مصر يقول...

اجاباتك حلوه اوى بجد

وبتدل على شخصيتك


تحياتى

أسما يقول...

eih da? ana etba3atly tag wana ma3rafsh.... 3ala fekra di awel marra 7ad yeb3atly tag... alf shokr, bas da sa3b awy
:(
tayeb 2olely 2a3mel eih, akteb ana el 2as2ela w el 2gabat 3andy? ya3ny mesh beyetbe3et 3ala el mail wala 7aga? el gahl be3eed 3anek we7esh, he3 he3 he3
3omoman ana ha3mel el tag 3ashan 7'ater 3eyonek elly
mashoftohomsh

Alf Shokr
:)

ليس فقيرا من يحب يقول...

طبعا انا قريت التاج من صفحه التعليقات لان فى البوست الكلام متداخل بشكل كبير

اجابات ساخرة وجميله وبالذات تعريف المرأه وكلمات الحب اللى بتروح تجيب اومو دى هههههههههههههههههههههههههه

كل تاج وانتى طيبه
ربنا يسعدك يارب

عمرو يقول...

أهلا زهرة
دي عملة برضه تعمليها فيا؟ عموما أنا جاوبت على الكويز, تعالي مدونتي واقري
:)

اقصوصه يقول...

مبروك التاج

اجابات جميله :)

Heba Gamal Emara يقول...

حبيبه قلبى
ازيك
وااااااااااااااحشاااانى جدا
عامله ايه
يا رب تكونى بخير
وميرسى على التاج يا حبيبتى
وان شاء الله هجاوبه أكيد
ومتعرفيش انا فرحت اد ايه لما قريت انى انا وال واحده تهدى لها التاج
بجد ربنا يخليكى ليا

noon kiko يقول...

حازم
واحشنى يا راجل
مش تبعتلنا كده طلقتين من عندك احتفالا بالكويز
هههههههههههههه
بص يا جميل انا معنديش مشاكل تاخد تظبطلى القالب بس اقولك مش هينفع كده ننشر الاميل والباسوردف الطل يا خويا احسن البلوجرات ليها ودان
ههههههههههههههه
الاميل عندك ابقا راسلنى وانا اتفق معاك ازاى نظبطه لانى خيبه اوى ف المواضيع دى بعيد عنك
:)

noon kiko يقول...

بلو وايف
صلحنا الخط ياباشا
شوفى كده
ولا نغيره؟
:)

noon kiko يقول...

احمد الزنارى
والله نسقته على اد ما اقدر
معلش اصلى لما كتبت النسخه الاولى كنت نايمه على روحى
هههههههههه

noon kiko يقول...

حازم
احلى حاجه انك بتعتبر مدونتى زى بيتك
والله بجد دى حاجه مفرحانى اوى..
خد راحتك
زى ماقلتلك الاميل على البدج بره وشوف هنقدر نعمل ايه للتصليح من شكل القالب
:)

noon kiko يقول...

مروتى
ياحبيبة قلبى
اولا سامحينى ع التقصير وثانيا مبروك العوده للتدوين ياقمر الصعيد
وثالثا
حسابك معايا بعدين ع الكويز ده
:)

noon kiko يقول...

طلاب من اجل مصر
ميرسى على الكومنت وشرفتوا مدونتى
ويارب دايما كده الاقيكو هنا
:)
صح هو انتو طالب واحد ولا مجموعه؟عشان بس اتكلم بصيغة المفرد ولا الجمع؟
:)

noon kiko يقول...

ايزولدى العسل
والله بموت فيكى انتى وكل باقى عيلتنا
انا كنت قاصده اعمل فيكم المقلب ابو دم خفيف ده
اشمعنا انا يعنى يتعمل فيا؟
هه
ولازمن وحتمن ولابد اننا كلنا ندوق من نفس الكاس
خدى شفطه بقا
ههههههههههه
يالا بقا اروح اشوفك عملتيه ولا لسه؟
والا هذنبك على المدونه عشان معملتيهوش
:)

noon kiko يقول...

ليس فقيرا من يحب
تاج مسخره والله
وتقريبا الكل هيجاوب عليه زى حالاتى كده
بتحوشينى والله
ومتزعليش منى لو قصرت والله عندى شغل جابلى المرض بعيد عنك
بس نعمل ايه
قدر
يالا بقا مش عايزين نقلبها نكده
:)

noon kiko يقول...

استاذى عمرو
هههههههههههههه
طبعا رحت
وفطست م الضحك
بس لا تقلق
كل يومين من ده
؛)

noon kiko يقول...

اقصوصه
لولولولولولولوى
انتى هنا اخيرااااااااا
والله ليكى وحشه
انا من يوم عيد ميلادك مشفتكيش
انتى نسيتنينى ولا ايه؟
متغيبيش تانى يا وحشه
:)

noon kiko يقول...

هبهوبه
انتى يابت انتى
انا بمووووووووووووووووت فيكى
ويالا بقا روحى جاوبى انا مش هعزم عليكى
زى كويزك بردو
:)

ponpona يقول...

هو انا زي أيزولد تقريبا مش فاهم بس قربت أفهم .. هو التاج دا بيتبعت ع الميل ولا ع الفيس بوك ولا علي فين بس وان اروح أخده من هناك أصل شكله تاه
:))
عامة يا بسبوسه رغم التدبيسه اللي انتي وقعتيني فيها دي الا اني هاعمله عشان خاطر عيونك يا ستي أوكي .. بس هاعمله بكره بعد ما اجي من الكليه ان كنت لسه بكامل قوايا العقليه

فوتك بعافيه بقي ...
باحبك علطول وانتي مفرفشه كده باحبك اكتر .. فزيعه فزيعه

:))

noon kiko يقول...

بونبونه
انتى هتعملى كوبى للكلام ده عندك بس هتمسحى اجاباتى انا وتجاوبى انتى
كانك بتكتبى بوست هتعملى نسخه من الكلام ده ف الصفحه بتاعة البوست وتجاوبى بقا براحتك
ها
فهمتى؟
ولا نقول كمان؟

على فكره انا بردو بحبك موووووووت والله
وبحب اما تيجى تفرفشينى كده وتحلى القعده
وبموت ف كومنتاتك اللذيذه والشقيه
وياريت تدخلى على الماسينجر قريب عشان نبقا نرغى شويه ويا حبذا لو هبه عماره كمان موجوده
هههههههههههههههه
هنخربها

الحــ ــزين يقول...

الحــ ــزين
متشكر جدا ليكى انك اصلا فكرتى فيا وفكرتى انى اكون من اللى ممكن تمررى ليهم التاج بس انهارده وبما انو يوم حظى فى كل حاجة فا انا قررت اعتزال التدوين والنت خالص علشان ارتاح واريح الناس ومحدش يكون زعلان منى خالص
وممكن انتى تردى على الاسئلة دى مكانى لان انتى الحد الوحيد اللى عرفنى بجد ومن جوه
سلام

noon kiko يقول...

محمد
انا هعتبر نفسى مقرتش الكومنت ده وهستنى انك تنفذ طلبى وانك ترجع تانى وتدون وتجاوب الكويز ده بنفسك

Heba Gamal Emara يقول...

انا موجود يا قمر على طول
وقت ما تدخلى انتى وبنبونة
ادينى مسدايه
هتلاقينى موجوده
وهنعمل الثلاثى المرح
ههههههههههههههههههههههههه

Heba Gamal Emara يقول...

انا موجود يا قمر على طول
وقت ما تدخلى انتى وبنبونة
ادينى مسدايه
هتلاقينى موجوده
وهنعمل الثلاثى المرح
ههههههههههههههههههههههههه

noon kiko يقول...

بتنروينى طبعا ياهبه وبشتاق لوجودك دايما ربنا مايحرمنى منك